kıbrıs ingiltere londra lefkoşa
DOLAR
18,8165
EURO
20,5270
STERLIN
23,0111
BITCOIN
$23.566,83
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
LONDRA
Parçalı bulutlu
13°C
LONDRA
13°C
Parçalı bulutlu
Cuma Parçalı bulutlu
11°C
Cumartesi Parçalı az bulutlu
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
9°C
Pazar Açık
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
7°C
Pazartesi kapalı
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
6°C

Prenses Diana’yı resmen kandırmış

Prenses Diana’yı resmen kandırmış
20.05.2021
0
A+
A-

1995’teki Prenses Diana röportajıyla dünya çapında adını duyuran gazeteci Martin Bashir’le ilgili soruşturma tamamlandı. Prenses Diana’yı sahte belgelerle kandırarak röportaja ikna ettiği iddia edilen Bashir, BBC’nin yürüttüğü iç soruşturmada editoryal kuralları ihlal etmekten suçlu bulundu.

İngiltere son dönemde Prens Harry ve Meghan Markle’ın imza attığı röportajlarla çalkalansa da, bundan 26 yıl önce yapılan bir röportaj halen hafızalardan silinmiş değil.

1995 yılında Prenses Diana ile BBC Panorama için röportaj gerçekleştiren 58 yaşındaki Martin Bashir, bunu yapabilmek için çok tartışılan yöntemlere başvurdu. Ortaya atılan iddialara göre Bashir, Diana’nın konuşmasını sağlamak için çocuklarının dadısı Tiggy Legge-Bourke’ın Prens Charles’tan hamile kaldığını söylemiş ve sahte bir kürtaj belgesi de göstermişti.

Söz konusu iddialar uzun süre tartışılırken, BBC konuyla ilgili bir soruşturma başlatmıştı. Lord Dyson tarafından yürütülen soruşturma 6 ay sonra tamamlandı. Dyson elde ettiği bulgular ışığındaki raporu BBC Genel Müdürü Tim Davie’ye sundu.

SAHTE BANKA DÖKÜMANLARI

The Telegraph’ın özel haberine göre Dyson’ın soruşturması sonucunda Bashir, BBC’nin editoryal kurallarını ihlal etmekten suçlu bulundu.

Prenses Diana’nın güvenini kazanmak için kardeşi Earl Spencer’ı kullanan Bashir, BBC’nin eski grafik tasarımcısı Matt Weissler’dan Buckingham’ın gazetecilere para vererek haber yaptırdığını öne süren sahte banka dökümanları oluşturmasını istedi. Earl Spencer aracılığıyla bunları Prenses Diana’ya ulaştıran Bashir, röportaj için ikna etmeyi başardı.

BBC, söz konusu raporla ilgili resmi bir açıklama yapmazken, Kensington yetkililerinin doğrulanmış raporu görmek için beklediği belirtildi. Soruşturma başlatıldığının duyurulmasının ardından Kraliyet ailesi içinden ilk yorum, Prenses Diana’nın büyük oğlu Prens William’dan gelmişti. Bu konunun araştırılmasını memnuniyetle karşıladığını belirten tahtın üçüncü sıradaki varisi Prens William, “Doğru yönde atılmış bir adım” olarak nitelemişti.

SAĞLIK SORUNLARIYLA İSTİFA ETTİ

Uzun yıllar sonra 2016’da yeniden BBC’ye dönen Martin Bashir, son olarak dini ilişkiler editörü olarak görev yapıyordu. Ancak sağlık sorunları nedeniyle görevinden uzak kalan Bashir, birden fazla kalp ameliyatı geçirmek zorunda kaldı. BBC geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada Bashir’in görevinden istifa ettiğini duyurdu.

ETİKETLER:
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.