kıbrıs ingiltere londra lefkoşa
DOLAR
32,5093
EURO
34,8669
STERLIN
40,7118
BITCOIN
$60.993
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
LONDRA
Hafif yağmur
12°C
LONDRA
12°C
Hafif yağmur
Cuma Hafif yağmur
10°C
Cumartesi Hafif yağmur
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
9°C
Pazar Parçalı az bulutlu
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
10°C
Pazartesi hafif yağmur
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
12°C

Yolsuzluk Haberi Yapan 8 Kanala Ceza Yağdı

Yolsuzluk Haberi Yapan 8 Kanala Ceza Yağdı
08.01.2014
0
A+
A-

Cumhuriyet gazetesinden Fırat Kozok’un haberine göre İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Turan Çolakkadı’nın Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) ve Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı’nın (TİB) tarihi yolsuzluk soruşturmasının gizliliğini ihlal edecek yayınlarla ilgili önlem alınmasını istemesinin ardından RTÜK harekete geçti.

Üst Kurul yolsuzluk haberleriyle ilgili 8 televizyon kanalı hakkında “Yayınlar, hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı olamaz” hükmünü ihlal ettikleri gerekçesiyle rapor hazırladı.Raporlar bugünkü Üst Kurul toplantısında gündeme gelecek.

Başsavcılığın yolsuzluk soruşturmasının hemen ardından iki kuruma gönderdiği yazılarda yazılı ve görsel medya ile internet sitelerinde soruşturmaların gizliliğini ihlal edecek veya kişileri suçlu gösterecek mahiyetteki yayınlara dikkat çekilerek, gerekli önlemlerin alınması istenmişti. Savcılığın bu talebi, RTÜK tarafından televizyon kuruluşlarına da iletilmişti. Bu talebe tepki gösteren Üst Kurul’un üç üyesi Süleyman Demirkan, Ali Öztunç ve Esat Çıplak yaptıkları ortak açıklamayla, “Üst Kurul üyeleri görevlerini yerine getirirken hiçbir makam ve merciden talimat almaz. Başsavcılığın basın bildirisine konu yazısında yapılan tespitler yetki tecavüzü niteliğindedir” demişlerdi. RTÜK’ün anayasa ve yasalar tarafından kendisine verilen görev ve yetkileri kendi sorumluluğu altında bağımsız olarak yerine getiren ve ıfade özgürlüğü ile basın özgürlüğünün teminatı olan anayasal bir kuruluş olduğuna dikkat çeken üyeler, “Başsavcılığın bu kararı idari nitelikte olup mahkemelerce verilmiş herhangi bir yayın yasağını içermemektedir. Dolayısıyla yayın yasağı olmadan bu şekilde RTÜK’e bir talimat göndermenin yerinde olmadığı kanısındayız” demişti.

İŞTE 8 KANAL

Ancak muhalefet kontenjanından seçilen üyelerin itirazları RTÜK’ün harekete geçmesini engelleyemedi. RTÜK, Halk TV’nin yanı sıra Fethullah Gülen cemaatine yakınlıklarıyla bilinen Samanyolu TV, Samanyolu Haber TV, Bugün TV, Kanaltürk TV ile Fox TV, Kanal D ve Cem TV hakkında da raporlar hazırladı.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.