kıbrıs ingiltere londra lefkoşa
DOLAR
32,5452
EURO
35,0996
STERLIN
41,5494
BITCOIN
$65.250
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
LONDRA
Açık
24°C
LONDRA
24°C
Açık
Cuma Az bulutlu
23°C
Cumartesi Açık
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
25°C
Pazar Parçalı bulutlu
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
26°C
Pazartesi orta şiddetli yağmur
="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 300 300" enable-background="new 0 0 300 300">
28°C

Prenses Diana’yı kandırmıştı… Martin Bashir’in e-postaları yayınlanacak

Prenses Diana’yı kandırmıştı… Martin Bashir’in e-postaları yayınlanacak
11.12.2023
0
A+
A-

Martin Bashir’in Prenses Diana ile 1995’te yaptığı skandal röportajın yankıları devam ediyor. Hakim, BBC’nin Diana’yı kandıran Bashir’in e-postalarını yayınlanması emrini verdi.

1995 yılında Prenses Diana ile BBC Panorama için röportaj gerçekleştiren Martin Bashir, Diana’yı daha fazla konuşturabilmek için sıra dışı bir yönteme başvurdu ve Diana’nın çocuklarının dadısı Tiggy Legge-Bourke’ın Prens Charles’tan hamile kaldığını söyleyip sahte bir kürtaj belgesi gösterdi.

Gerçekler seneler sonra ortaya çıktıktan sonra Bashir, 2021’de BBC’deki işinden resmen istifa etti.

Şimdi yargıç, BBC’yi, Martin Bashir’in yaptığı skandal röportajla ilgili çok sayıda e-postayı yayınlamadığı için sert bir şekilde eleştiriyor. Belgeler, şirket yöneticilerinin neler bildiğini ve muhabir hakkında ne yapıldığını araştıran bir gazeteci tarafından talep edilmişti.

BBC yöneticilerinin 2020’de iki aylık süre boyunca Bashir hakkında birbirlerine gönderdikleri e-postaların ortaya çıkması isteniyor. BBC, bu konuda çok az sayıda mesajı yayınlasa da aslında 3 binden fazla e-posta olduğu ortaya çıktı.

Yargıç Brian Kennedy KC, BBC’ye daha fazla e-posta göndermesi talimatını vererek, şirketin ilk talebi ele alma şeklinin tutarsız, hatalı ve güvenilmez olduğunu söyledi.

BBC yaptığı açıklamada hataların yapıldığını kabul etti ancak kararı değerlendirdiğini söyledi. Şirket ayrıca, bu bilgileri talep eden gazeteci Andy Webb’den ve mahkemeden de özür dilediğini açıkladı.

20 milyondan fazla kişi tarafından izlenen röportaj, o dönemde BBC için büyük bir haber olarak değerlendirilmişti.

2021’de eski yargıç Lord Dyson tarafından yürütülen bağımsız bir soruşturma, Bashir’in röportajı güvence altına almak için aldatmacaya başvurduğunu ve ardından BBC yöneticilerine yalan söylediğini ortaya çıkardı. BBC için çalışan bir grafik tasarımcı, Martin Bashir’in kendisinden sahte banka ekstreleri hazırlamasını istediğini söyledi.

BBC patronları tarafından sorgulanan Bashir, ifadelerin sahte olduğunu itiraf etti.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.