kıbrıs ingiltere londra lefkoşa
DOLAR
7,4163
EURO
9,0136
STERLIN
10,1751
BITCOIN
$34.704
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
LONDRA
Yağmurlu
9°C
LONDRA
9°C
Yağmurlu
21 Oca, Per Çoğunlukla Bulutlu
10°C
22 Oca, Cum Parçalı Güneşli Sağanak Yağışlı
5°C
23 Oca, Cmt Kısmen Güneşli
5°C
24 Oca, Paz Kısmen Güneşli
5°C

Çin resmi kanalı CGTN’e İngiltere’den yayın yasağı

Çin resmi kanalı CGTN’e İngiltere’den yayın yasağı
27.07.2020
0
A+
A-

İngiltere’de de yayın yapan Çin Küresel Televizyon Ağının (CGTN) tarafsızlık ilkelerini ve İngiliz yayın yönetmeliklerini ihlal ettiği gerekçeleriyle yayınlarının durdurulması tehdidiyle karşı karşıya kaldığı bildirildi.

İngiliz Guardian gazetesinin haberine göre, İngiliz medya denetim kuruluşu Ofcom tarafından, Çin’in resmi televizyon kanalı CGTN’ye tarafsızlık kurallarını ihlal ettiği ve haberlerinde İngiliz gazetecilerin de dahil olduğu baskı altında alınan itirafları yayınladığı gerekçeleriyle 3 ayrı soruşturma başlatıldı.

Ofcom, bir siyasi parti tarafından etkin şekilde kontrol edildiği iddialarıyla CGTN’nin yayınlarının durdurulmasına yönelik yoğun şikayetler aldı.

Şikayette bulunanlar arasında İngiltere’nin Hong Kong Konsolosluğu eski çalışanı Simon Cheng de yer alıyor. Çin’e yaptığı bir gezi sırasında gözaltına alınan Simon Cheng’den aslı olmayan itiraflarda bulunmasının istendiği, daha sonra zorla alınan itirafların CGTN’de yayınladığı ifade ediliyor.

Gölge Kültür Bakanı Jo Stevens, bazı devlet kanallarının İngiltere’nin yayın kodlarına uymadığı için yayınlarının durdurulduğunu hatırlatarak, “Rusya Bugün ve İran devlet kanalı kuralları ihlal ettikileri için yayınları durduruldu. CGTN ve bazı devlet kanalları İngiliz yayın kurallarını ihlal etmeye devam ediyor. Medya denetim kuruluşu mali cezalar verebilir ancak caydırıcılığı zayıf olur. Mevcut yaptırım rejiminin yeterli olup olmadığı gözden geçirilmelidir.” değerlendirmesinde bulundu.

Ofcom, geçen haftalarda CBTN’nin İngiliz gazeteci Peter Humphrey’in baskı altında alınan itiraflarını yayınlamasının İngiltere yayın yönetmeliklerinin ihlali olduğuna hükmetmiş ve ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalacağını açıklamıştı.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.